“whatever it takes” kultuuriruum

ARTIKKLI LINK: https://hbr.org/2014/11/what-airbnb-gets-about-culture-that-uber-doesnt

Rääkides organisatsioonidest, siis eks igaüks kulutab palju ressursse sellele, et tunduda sõbralik, avatud ning aus. Tänapäeval see kuidas mingi organisatsioon oma töötajatesse suhtub, mõjutab ka tugevalt klientide arvamust. Võtame näiteks Tallink- pidevad töötajate rahulolematused mis meediasse lekkivad, on jätnud selles ettevõttest üsna elevantliku mulje, miski, mis ei arvesta üksikindiviide, vaid ainult seda, mis neile kasulik. Just lugesin veel ühte väga põnevat artikklit Y-generatsiooni kohta, kus peamiseks muutuseks peetakse seda, et inimesed tõesti ei käi enam ainult palga pärast tööl. Olulisem on näiteks võimalus enda aega ise planeerida ja teha tööd efektiivsemalt.

Uber ja Airbnb- mõlemad edukad startup’id. Ligi kuu tagasi lugesin pikemalt Uberi tekkimisloost, ja profiililugu asutajast, kes oligi karmi olemisega. Nüüd lugesin põhjalikku artikklit nendest kahest firmast, ja erinevustest. Mõlemad teevad sarnast tööd – loovad platvormi, mis muudab maailma efektiivsemaks ja vähendab vahemehi. Airbnb ööbimiskohtadega, Uber taksoteenusega. Kuid nende kahe puhul võib märgata tohutut vahet kultuuris – Airbnb üritab luua platvormi, mis kaasab kasutajaid ning on väga sõbralik, Uber tundub “ükskõik mis” kultuuriruumiga, kus eesmärgi nimel võidakse ka ebaeetiliselt käituda, ja see on justkui lubatud.

Siinkohal tekibki huvitav küsimus, et milline lähenemine on pikas perspektiivis kasulik või mitte. Mina isiklikult arvan, et see tekitab kindlasti tulevikus Uberi jaoks probleeme. Tegemist on üsna hea näitega, kuidas ettevõtte juht tegelikult loob ettevõtte näo.

Advertisements
“whatever it takes” kultuuriruum

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s